Białka są podstawowym budulcem wszystkich istot żywych – dlatego składnik ten należy dostarczać do organizmu codziennie, a nie tylko w momencie, w którym zależy nam na przyroście masy mięśniowej. Niestety obecnie o białku wspomina się głównie kontekście posiłków około treningowych – dlatego dziś chcielibyśmy opowiedzieć nieco więcej na temat roli protein. Czy wiesz jakie rodzaje

Pojęcie zapotrzebowania energetycznego bardzo często wykorzystywane jest przez dietetyków i trenerów personalnych celem ustalenia odpowiedniej diety. Utrzymanie właściwej kondycji i masy ciała uzależnione jest od regularnego wykonywania aktywności fizycznych, a także od zastosowania diety, która odpowiada naszemu trybowi życia. W jaki sposób obliczyć zapotrzebowanie energetyczne?  Czym jest zapotrzebowanie energetyczne? Aby zrozumieć i odpowiednio obliczyć niezbędne

metabolizm

Jak to jest, że niektóre osoby mogą jeść, jeść i jeść a ich waga stoi w miejscu, natomiast Tobie wydaje się, że tyjesz od samego patrzenia na posiłki? Winowajcą takiego stanu rzeczy jest metabolizm. Jak zmotywować organizm do szybszej przemiany materii? Poznaj zdrowe sposoby na zwiększony metabolizm! Metabolizm – co to takiego? Termin metabolizm oznacza

Wielu nie wyobraża sobie dnia bez jednej lub dwóch filiżanek kawy. Nic dziwnego, napój ten pobudza do działania i dodaje energii. Doceniany jest też za smak i aromat. Czy osoby dbające o swoją linię mogą pić kawę? Ile kalorii ma kawa? Zapraszamy do przeczytania artykułu.  Jakie zalety ma picie kawy? Chętnie pije się ją w

Według niektórych koncepcji dietetycznych powodem szybkiego tycia jest nadmiar spożywanych węglowodanów. Rezygnacja z nich pozwala natomiast skutecznie schudnąć. Jest to główne założenie tak zwanych diet niskowęglowodanowych. Należy do nich obecnie popularna dieta ketogeniczna, ale także między innymi Paleo, czy Atkinsa. Jak powinno wyglądać żywienie? O czym należy pamiętać, stosując dietę niskowęglowodanową? Zapraszamy do przeczytania naszego

Holistyczne podejście do odżywiania

Zdrowy styl życia to nie tylko odpowiedni plan treningowy. Na czym polega holistyczne podejście do swojego trybu dnia, tygodnia a i całego życia?

Coraz więcej osób, z różnych przyczyn, decyduje się na dietę wegetariańską. Pamiętajmy jednak, że to duża zmiana i przygotujmy do niej nasz organizm.

Dania z dyni – prosto i smacznie

Nadeszła jesień, a to najlepszy czas na dynię! Dzięki niej możemy przygotować naprawdę niesamowite posiłki bogate w wiele witamin, zdrowe i co najważniejsze pozwalające się czuć lekko!

Co jeść podczas treningu?

Choć większość trenujących go nie potrzebuje, osoby biegnące w maratonie lub wykonujące trzygodzinny, intensywny trening, nie powinny o nim zapominać. Mowa oczywiście o dodatkowym posiłku, który dostarczy organizmowi energii. Jakie przekąski sprawdzą się podczas treningu? Odpowiadamy!

Suplementacja na keto

Do mojej skrzynki na instagramie trafia coraz więcej pytań o suplementy diety. Jestem ich fanką i nigdy tego nie ukrywałam, ale dopiero po zaliczeniu wielu szkoleń z tej dziedziny i zgłębieniu tematu biohackingu

TOP