Skip to main content

Dieta redukcyjna inaczej nazywana jest przede wszystkim dietą odchudzającą. Jest to główny powód, dla którego warto się na nią zdecydować, jeśli chce się zgubić zbędne kilogramy. Jest ona ukierunkowana nie tylko na pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej, ale także na wyrobienie mięśni.

W powszechnej opinii nadal istnieje przekonanie, że aby schudnąć, trzeba prowadzić głodówkę, co oczywiście nie jest prawdą. Czym jest zatem dieta redukcyjna i dlaczego jeszcze warto się na nią zdecydować?

 

Czym jest dieta redukcyjna?

Jest to niskoenergetyczna dieta stosowana po to, aby pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Najczęściej stosują ją osoby, które zmagają się z nadwagą lub otyłością, a także kilkoma nadprogramowymi kilogramami. Dietę redukcyjną przede wszystkim wyróżnia obniżona kaloryczność posiłków w stosunku do dziennego zapotrzebowania energetycznego. Przygotowywane dania muszą zawierać również wysoką zawartość błonnika. W jadłospisie osób stosujących dietę redukcyjną ograniczone są również węglowodany proste.

Dieta redukcyjna polega na zastosowaniu deficytu energetycznego. Trzeba zatem spożywać posiłki o kaloryczności nie mniejszej niż wartość podstawowej przemiany materii. Taka dieta powinna przede wszystkim charakteryzować się łatwością przygotowywania posiłków i być atrakcyjna dla osoby, która ją stosuje, ponieważ jedząc cały czas to samo, można nie tylko popaść w rutynę, ale także bardzo szybko się zniechęcić.

Zasady diety redukcyjnej

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że każda osoba może mieć inaczej skomponowaną dietę redukcyjną, wszystko zależy przede wszystkim od ilości spożywanych dziennie kalorii, zapotrzebowania na nie, od aktywności fizycznej, przemiany materii, a także od innych, indywidualnych potrzeb. Osoby stosujące tak zwaną redukcję, powinny jeść mniej kalorii, aby zacząć gubić kilogramy. Nie da się ukryć natomiast, że kaloryczność dziennych posiłków nie może być mniejsza niż 1000 kcal. Zazwyczaj stosuje się zmniejszenie kaloryczności codziennego jadłospisu o około 200-800 kalorii.

Kluczowe jest także spożywanie posiłków różnorodnych, lekkostrawnych, w niewielkich porcjach. Należy pamiętać również o tym, że trzeba regularnie się nawadniać, czyli wypijać około 1,5 l niesłodzonych płynów dziennie. Warto postawić na wodę. Niezwykle ważną zasadą podczas stosowania tej diety jest rezygnacja z wysoko przetworzonej żywności, słodyczy, gazowanych napojów i słonych przekąsek.

Ile można schudnąć na diecie redukcyjnej?

Wszystko zależy od tego, o ile mniej kalorii się spożywa. Najbezpieczniejszym tempem odchudzania jest około 0,5 kg tygodniowo.

Dieta redukcyjna – dlaczego warto ją wybrać?

Przede wszystkim warto zdecydować się na dietę redukcyjną z tego względu, że chudnie się dzięki niej nieco wolniej, jednak efektywniej i regularnie. Pozwala to uniknąć efektu jojo. Osoby odchudzające się mogą spożywać różnorodne, bogate w mikro i makro składniki posiłki i tym samym dostarczać sobie energii.

Nie da się ukryć, że przygotowywanie posiłków jest często dosyć męczące, stąd warto zdecydować się na polecany catering. Dzięki temu nie będziesz już musieć się martwić kupowaniem poszczególnych składników oraz gotowaniem. Pozwala to również zaoszczędzić czas.

Dieta redukcyjna to tak zwana dieta odchudzająca. Polega na obniżeniu zawartości kalorycznej posiłku, dzięki czemu można zgubić nadprogramowe kilogramy. Warto zdecydować się na ten rodzaj diety, ponieważ między innymi pozwala ona osobom schudnąć efektywnie, a także bez efektu jojo. Co więcej, posiłki są zbilansowane, a także bogate w wiele witamin.